Táncok, Események

Archívum

Pilates

A pilatesről sokan csak annyit tudnak, hogy valami ‘csajos torna’, ‘meg a Madonna is csinálja’. Így igaz, Madonna is csinálja de nem csak ennyi. A pilates szinte az egész 20. században főleg táncosok által kedvelt erősítő és karbantartó edzés volt, bár eredetileg hadi sérültek rehabilitációjára kezdték el kifejleszteni. Ami a lényeg: a gerinc körüli mélyizmok, tartóizmok erősítésén keresztül javítja a tartást, segíti főleg az ízületek és a gerinc stabilizációját. Bár első látásra kicsit szöszölősnek és cerebrálisnak tűnik egy aerobic edzéshez képest, de csúnyán le lehet rajta fáradni. Az eredmény pedig jó közérzet és meglepő módon még kalóriákat is éget. Mindenesetre ha valami fáj, arra a gyógytorna után a következő legjobb megoldás és ami ennél is fontosabb, ha folyamatosan csinálod, nem is jön vissza a probléma. A pilates tökéletes „test karbantartó tréning”, még akkor is, ha (még) nem érzed magad túl öregnek vagy még nem küszködsz különböző hát-, derék vagy ízületi fájdalmakkal és egyéb problémákkal.

Pilatesben rettentő fontos, hogy azt a picike kis mozgást hogyan csinálod. Jellemzően olyan konkrét izomkötegekkel kezdesz dolgozni, amelyeket ritkán használsz tudatosan, általában túl gyengék és ezért más izomcsoportokkal kompenzálod.

A pilates egy olyan speciális, funkcionális mozgás-rendszer, ahol a test stabilizációs (mély hasizmok és hátizmok) izmainak fejlesztése kerül a középpontba, meghatározott légzéstechnikával és  az “erőközpont” (test centruma-köldök tájék) tartással egybekötve.
A pilates gyakorlatok rendszeres végzése növeli az izomerőt, hajlékonyságot, koordinációt, valamint fejleszti az összpontosítási képességet, koncentrációt. Javul a testtartás, formálódik az alak, mely növeli az önbizalmat. Így elmondható, hogy jótékony hatású a test és lélek kiegyensúlyozott működésére. Táncosok esetében, kitűnő kiegészítő tevékenység.


Ajánljuk:

  • Fiataloknak, felnőtteknek, és nem utolsó sorban az idősebb korosztálynak, súlycsoportra való tekintet nélkül
  • Hát-, gerinc-, ízületi fájdalmakra
  • ülő munkát végzőknek, hisz a törzs stabilizációs izmait mozgatjuk át, erősítjük meg
  • Aktív sportolóknak, magas intenzitású edzések kiegészítőjeként
  • Táncosoknak, hisz fejleszti a testtudatot, izolációt, hajlékonyságot, stb.
  • Karcsúsodni vágyóknak, hisz a rendszeres gyakorlással, növekszik az izomerő és testfeszesség

Eredmények:
Jó erőnlét, hajlékony test, gyönyörű szálkás izmok, állóképesség és koncentrációnövelés, stresszoldás, testtartás javulás, egyensúly növekedés

1380637_350288091774153_780938877_n

Pilates-félreértések:
– A pilates lassú:
próbálj legalább nyolc utasításra figyelni (az eredmény érdekében csinálod!!!) és úgy gyorsan végezni egy pilates gyakorlatot! Esetleg, ha hosszú ideje pilates-ezel és amúgy is kitűnő a testtudatod, akkor sikerülhet!
– A pilates mozdulatok lagymatagok, könnyűek:
Csak annak látszanak! Rögzített medence mellett a lábát az átlagember nem tudja, csak kevéssé megemelni, viszont ehhez is nagy erő kell! Próbáld ki, hogy felemeled a lábad és a medencéd egy centit sem mozdul el! Nem kis fáradság!
– A pilates után nem érzem magam fáradtnak:
Pont ez a lényeg! Erősebbnek érzed magad és erősebb is vagy, heteken belül látszik az eredmény! Könnyedebb vagy, mert a gyakorlatok zöme egyszerre erősít és nyújtja az izmokat! Szerintem elég, ha közben szenvedsz!
– Nincs utána izomlázam:
Elvileg azért eleinte van! De később tényleg elenyésző! Ha nincsenek lendítések, nem lesznek az izmokban mikroszakadások (izomláz egyik oka). Ha az utasítás szerint lélegzel, meglesz a megfelelő mennyiségű oxigén az izmoknak, nem szabadul fel tejsav (izomláz másik oka)
A pilates első látható eredménye a karcsúsodás, hiszen a medencét a megfeszített hasizmokkal (oldalt is hasizmok vannak) tartjuk.

Órarend: katt…

Kérdésed van, keress bizalommal!

Farkas Monika
hivatalos Pilates oktató
06-20/326-5959